Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí /

Studie mapuje vývoj pojetí inteligence a definuje sedm relativně nezávislých druhů inteligence.

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Gardner, Howard, 1943- (Autor)
Další autoři: Votavová, Eva (Překladatel)
Médium: Kniha
Jazyk:Czech
Vydáno: Praha : Portál, 2018
Vydání:Vydání druhé
Témata:
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
LEADER 02715nam a2200481 i 4500
001 nkc20182984236
003 CZ PrSKC
005 20210413150922.0
007 ta
008 180312s2018 xr e 000 0 cze
020 |a 9788026213031  |q (vázáno) 
040 |a ABA001  |b cze  |d BOA001  |e rda 
041 1 |a cze  |h eng 
044 |a xr 
072 7 |a 159.95  |x Vyšší duševní procesy  |9 17 
080 |a 159.95  |2 MRF 
080 |a 37.0  |2 MRF 
100 1 |a Gardner, Howard,  |d 1943-  |7 vse2005267157  |4 aut  |9 144 
240 1 0 |a Frames of mind.  |l Česky 
245 1 0 |a Dimenze myšlení :  |b teorie rozmanitých inteligencí /  |c Howard Gardner ; z anglického originálu Frames of mind přeložila Eva Votavová 
250 |a Vydání druhé 
264 1 |a Praha :  |b Portál,  |c 2018 
300 |a 479 stran ;  |c 24 cm 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy 
520 |a Studie mapuje vývoj pojetí inteligence a definuje sedm relativně nezávislých druhů inteligence.  |b Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Autor využívá dané definice biologických a antropologických objevů ke stanovení kritérií inteligence. Výzkum vrcholí prokázáním existence sedmi relativně nezávislých druhů inteligence (tj. jazyková, hudební, logicko-matematická, prostorová, tělesně-pohybová a dvě formy personální inteligence), kterými jsou lidské bytosti nadány v různé míře. Americký profesor usiluje o přehodnocení podstaty současné pedagogiky - vzdělávací soustava by se měla přizpůsobit potřebám inteligence jednotlivých žáků. 
650 0 7 |a inteligence (schopnost)  |7 ph121140  |x teorie  |9 145 
650 0 7 |a myšlení  |7 ph115391  |9 146 
650 0 7 |a psychologický výzkum  |7 ph124806  |9 147 
650 0 7 |a vzdělávání  |7 ph127311  |x psychologické aspekty  |9 148 
650 0 9 |a intelligence  |x theory  |9 149 
650 0 9 |a thought and thinking  |9 150 
650 0 9 |a psychological research  |9 151 
650 0 9 |a education  |x psychological aspects  |9 152 
655 7 |a studie  |7 fd133597  |9 153 
655 9 |a studies  |9 154 
700 1 |a Votavová, Eva  |7 pag2009500072  |4 trl  |9 155 
910 |a BEG505 
942 |c KN  |6 _ 
999 |c 18363  |d 18363 
993 |0 0  |1 427130038737  |4 0  |6 19595_  |7 0  |9 18933  |a 229.00  |b 0  |c 38679  |d 2021-04-13  |e 0  |f DOSP  |g 195.95  |i Knihy-Antikvariát, Jan Studnička  |l DOSP  |r 2022-07-19  |t 5  |w 2021-04-13  |y KN  |z DOSPEL