Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie /
Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v če...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Médium: | Kniha |
Vydáno: |
Brno :
Host,
2013
|
Vydání: | Vyd. 1. |
Edice: | Teoretická knihovna
|
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
LEADER | 02059nam a2200289 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 4271300000017642 | ||
005 | 20200614192717.0 | ||
008 | 0825s2013----xr ---------u-------cze-d | ||
020 | |a 978-80-7294-901-4 : |c 189.00 Kč | ||
040 | |a |e AACR2 |9 1 |b cze | ||
072 | 7 | |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt | |
080 | |a 37 | ||
100 | 1 | |a Hábl, Jan |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Učit (se) příběhem : |b Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / |c Jan Hábl |
246 | 1 | 3 | |a Učit se příběhem |
250 | |a Vyd. 1. | ||
260 | |a Brno : |b Host, |c 2013 | ||
300 | |a 118 s. | ||
490 | 1 | |a Teoretická knihovna ; |v 33 | |
504 | |a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík | ||
520 | 2 | |a Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. | |
653 | |a pedagogika |a didaktika |a příběhy |a studie | ||
830 | 0 | |a Teoretická knihovna | |
910 | |a BEG505 | ||
942 | |c KN |6 _ | ||
999 | |c 12715 |d 12715 | ||
993 | |0 0 |1 427130033005 |4 0 |6 37_ |7 0 |9 12997 |b 0 |c 33005 |d 2014-08-25 |e 0 |f DOSP |g 37 |h 189.00 |i Moravská zemská knihovna |j 127 |l DOSP |r 2022-07-19 |t 5 |w 2020-06-14 |y KN |z DOSPEL |