Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie /

Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v če...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hábl, Jan (Autor)
Médium: Kniha
Vydáno: Brno : Host, 2013
Vydání:Vyd. 1.
Edice:Teoretická knihovna
Témata:
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
LEADER 02059nam a2200289 a 4500
001 4271300000017642
005 20200614192717.0
008 0825s2013----xr ---------u-------cze-d
020 |a 978-80-7294-901-4 :  |c 189.00 Kč 
040 |a   |e AACR2  |9 1  |b cze 
072 7 |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt 
080 |a 37 
100 1 |a Hábl, Jan  |4 aut 
245 1 0 |a Učit (se) příběhem :  |b Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie /  |c Jan Hábl 
246 1 3 |a Učit se příběhem 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Brno :  |b Host,  |c 2013 
300 |a 118 s. 
490 1 |a Teoretická knihovna ;  |v 33 
504 |a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík 
520 2 |a Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. 
653 |a pedagogika  |a didaktika  |a příběhy  |a studie 
830 0 |a Teoretická knihovna 
910 |a BEG505 
942 |c KN  |6 _ 
999 |c 12715  |d 12715 
993 |0 0  |1 427130033005  |4 0  |6 37_  |7 0  |9 12997  |b 0  |c 33005  |d 2014-08-25  |e 0  |f DOSP  |g 37  |h 189.00  |i Moravská zemská knihovna  |j 127  |l DOSP  |r 2022-07-19  |t 5  |w 2020-06-14  |y KN  |z DOSPEL